مدیر کل کمیته امداد امام خمینی یزد:
مددجویان دو نفر به بالای استان تا پایان 89 خانه دارمی شوند -563 واحد مسکونیو اشتغال 200 مددجواز مصوبات سفر رهبری


یزدفردا "سرویس خبر "مصوبات سفر رهبری " رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا درابرکوه :حمید نصیری در حاشیه جلسه تودیع و معارفه روسای کمیته امداد امام خمینی ابرکوه و در گفتگو با خبرنگار یزدفردا  ، از خانه دار شدن کلیه مددجویان دو نفر به بالای شهرستان های استان یزد تا پایان سال خبر داد.

نصیری با ذکر این مسئله که در سفر مقام معظم رهبری مصوبات بسیار خوبی جهت محرومین داشته ایم، به دو مصوبه از مجموع این مصوبات اشاره نمود.

به گفته وی، یکی از این مصوبات ساخت 563 واحد مسکونی جهت محرومین استان بوده است که 300 واحد از آن ها به بهره برداری رسیده است.

نصیری همچنین از اتمام ساخت ما بقی این واحدها، تا پایان سال نیز خبر داد که بعد از ساخت به محرومان تحویل داده خواهد شد.

به گفته نصیری بالغ بر 5 میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است .

وی در مورد یکی دیگر از مصوبات این سفر نیز اظهار داشت: ایجاد اشتغال جهت 200 نفر از محرومین استان یزد نیز، از دیگر مصوبات بوده است که با اعتباری معادل 1 میلیارد تومان این امر اجرائی شده و 200 نفر از محرومین و مددجویان کمیته امداد مشغول به کار شده اند.

نصیری در مورد سفر دور سوم ریاست جمهور به استان یزد نیز اظهار داشت:بواسطه آن که محور این سفر فرهنگی است، پیشنهادات متعددی از جمله بحث ایجاد مجتمع های فرهنگی تربیتی را ارائه نموده ایم و امیدواریم که بتوانیم در تمام شهرستان نسبت به ایجاد آن اقدام کنیم.

به گفته نصیری ،درحال حاضر در 5 شهرستان، این مجتمع ها ایجاد و یا در حال ایجاد شدن است و جهت ایجاد مجتمع های فرهنگی تربیتی در 6 شهرستان دیگر نیز پیشنهاد داده ایم که، اعتباری حدود 500 میلیون تومان برای هرمجتمع پیش بینی شده است .

نصیری افزود:در سه سال اخیر، 2 هزار واحد مسکونی در استان یزد شروع به ساخت شده است و پیش بینی می شود که در شش ماه اینده به اتمام رسیده و در اختیار محرومین قرار گیرد.

به گفته وی، پیش بینی می شود که با اتمام ساخت و به بهره برداری رسیدن ازاین واحدها، در تمام شهرستان ها به غیر از مرکز استان ، هیچ خانواده نیازمند مسکن بالای دو نفر واجد شرائط وجود نداشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا